maanantai 3. kesäkuuta 2013

MATKAKOKEMUKSIA

Kuuma viikko takanapäin. Siis ilmastollisesti. Tiistai-iltana kotiuduttiin aurinkoisesta Lapista. Vähän oli väsy, ainakin velipojilla, toinen ajoi koko matkan Rovaniemi-Tampere lähes yhtä soittoa, piip-tauoilla ehdimme käydä. Syödä ei.
 Menomatkalle olin tehnyt ruhtinaalliset eväät, kahvit jne. Pihtiputaalla pidettiin kahvitaukoa.
Kävi vähän nolosti -termari ei auennut -ja kun se oli saatu väkivalloin auki tuli toinen harmitus. Olin varannut velipoikia varten sokerit ja kahvimaidot, nyt oli maito hapantunut vaikka kylmäkalle oli vieressä. Sain puhuvia katseita.
Ja velipojan tokaisun: "Lapsille tehdään matkalle eväät, ei ikämiehille!" Jaha, ajattelin minä, enhän ole miesten kanssa aikaisemmin matkustellut, aina on ollut eri-ikäisiä tenavia kyydissä ja eväs on maistunut  kohta pihasta lähtiessä. Mistä minä olisin voinut tuon tietää!! Nyt sen tiedän.
Paluumatkalla juotiin vain kivennäisvettä.
En ole aikaisemmin päässyt käymään Kuusamoa korkeammalla. Nyt tuo Rovaniemi yllätti nykyaikaisuudellaan. Paljon olisi ollut nähtävää ja koettavaa, mutta tiukka aikataulumme ei mahdollistanut syvempää tutustumista. Rovaniemihän oli viime viikon alussa Suomen lämpimimpiä paikkoja. Ja sen tunsi.
Kesäkuun lopulla on näyttelyn purku, sen reissun teemme Puoliso ja minä.  Taulut mahtunevat yönmustan V-70 perään.
 Jospa silloin olisi vähän enemmän aikaa tutustua muihin nähtävyyksiin, kuten museoon.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti