keskiviikko 5. elokuuta 2015

STRESSINPURKULAATIKOLLA

Pyykit on silitetty ja viikattu kaappeihin odottelemaan seuraavia lomalaisia. Yksi iso pyykkisatsi, muu kuin omasta huushollista, tuli sekin pestyä ja vietyä käyttäjälleen.
Ei, ei minulla ole omaa pyykkitupaa eikä pesulaa, joskus vain noita ylimääräisiä hommia minullekin siunaantuu. Samoin siivousavun antamista. Omassakin talossa kyllä siivouspäiviä riittää, ainakin lomalaisten jälkeen. Tästä tulee erikseen mainittua kun en ole mikään siivousintoilija.

Sunnuntaille oli kutsu kummipojan syntymäpäiville. Nyt oli oivallinen tilaisuus laittaa päälle pikkumekko. Ja se vaati säärien verhoamista nailoneihin. Sukkalaatikkoa penkoessani olin tulla epätoivon partaalle; sopivansävyisiä sukkia ei tahtonut löytyä. Minä kun olen lyhyenläntä varreltani, niin  näyttäminen edes hiukan pidemmältä onnistuu muotitietoisten mukaan pukeutumalla yhtenäisiin väreihin kaulasta nilkkoihin. Eli sukkien väri pitäisi olla mekon kanssa samassa asteikossa. Joskus olen lähtiessä vaihtanut vaatekertaa kun sopivanvärisiä sukkia ei laatikosta ole löytynyt. Nyt mustia ja harmaita oli valittavana montaa eri sävyä, vain ohuet mustat sopivat kyläilymekkoni väriin.

Olin hiukan äreällä tuulella ja sain sitä purettua sukkalaatikoiden järjestämiseen.

Vierailu oli onnistunut kun kaunis ilmakin sattui kohdalle. Paljain säärin ja kesämekossa sen vierailun olisi voinut toteuttaa, mutta välillä on kiva pukeutua, meikata ja kammata hiukset kyläilykuosiin.

Stressikin oli poispyyhkäisty vierailupäivän jälkeen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti