perjantai 6. tammikuuta 2017

IKIOMA MAISTOTIKKU

"Meillä on ollut hiukan hiljaista viimepäivät kun Emäntä on makaillut nenäliinapaketti kourassa viltin alla. Sanoo potevansa lunssaa, eikä näillä pakkasilla pysty kykeneen viemää mua pitemmälle lenkille. Isäntä on mua saanu kuskailla ulos. Emäntä sille opetti meidän yhteisen lenkin kuvion, mutta vähän epävarmasti Isäntä mun miälestäni mua päästi vapaaks.
Tänään oli sellanen päivä, etten sitä ymmärtäny kun mua V-70 takakonttiin sysättiin. En meinannu mennä. Kerran mun varpaat tökkäs johonkin rautaan ja piti ihan parkasta kun teki kipeää. Ajattelin, että jos taas. Emäntä mut sitten sinne sai houkuteltua.
Arvatkaas minne meillä oli matka:




Ne vei mut Koirakoutsin loppiais- MatchShowiin. Koirakavereita oli satoja, mun rotusia oli vaan kolme, tutun Ivanin pulska tytär ja yksi Unkarista tänne kotiutunu pentu. Ja mää.
Me saatiin numeroks 124 ja jouduttiin odottelmaan aika kauan, että päästiin kehään.
Koskaan ei Emäntä -enkä tietysti määkään- ole tälläsessä ollu, kerran on Emäntä  saanu katsella Viivin Danny-glenniä mätsärissä,  mutta siitä on jo kauan.
Mulla oli kaulassa ohut näyttelyhihna ja mää sain kiskottua vuoroa odotellessa Emännän kädet verille. Valitan.
Mua tutkittiin ja juoksutettiin ympäri kehää, Emäntä sai lisäopetustakin kun se on niin kokematon. Vauhdilla se juoksi, onhan se juassu jo 70 vuotta. Ajatelkaa!


Se Kennelliiton rouva anto mulle oman maistotikun, sinisellä rusetilla ja pyysi odottelemaan kehän laidalla.




Jäätiin sitten odottelemaan uutta kutsua ja Isäntä ja Emäntä tapas tuttujaan. Mun tulevan koirahotelli Haukkumäenkin emäntä oli siellä pentujensa kanssa. Ja erään berninpennun omistajarouva kävi mua rapsuttelemassa monta kertaa. Siellä oli käynyt huono tuuri kun heidän pentu oli saanut kennelyskän ja oli nyt toipilaana eikä päässy mulle kaveriks.
Pääsin tekemään tuttavuutta monenlaisten koirien kanssa. Pentuleikkikoululaisia tuttujani en täällä nähnyt.




Kutsuttiinhan meidät uudelleen kehään ja taas juostiin ympyrää. Juoksun päätteeksi Rouva Arvostelija antoi Emännälle lämmintä kättä ja sanoi "Kiitos käynnistä!"
Se oli sitten siinä.
Sain ikioman maistotikun. Kelpas mulle!"



5 kommenttia:

  1. Kyllä sinä Jymy olet niin tosi mainio ja "sun" ajatuksia on kiva lukea. Toivottavasti emäntäsi on kokonaan parantunut flunssasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Kiitos taas! Juuri tultiin lenkiltä, uutta lunta oli polviin asti, pakkasta 2 astetta, ei tuulta, taivas pilvien peitossa. Hyvä lenkki, emännällekin teki hyvää ulkoilla flunssan jälkeen."

      Poista
  2. Onneksi olkoon Jymy maistotikun johdosta. Kun näin otsikon, pelkäsin hetken sinun keksineen taas jonkin kepposen. Emännälle kovasti paranemisterkkuja. Äläkä juoksuta emäntää vielä liikaa, se flunssa voi uusia.

    VastaaPoista
  3. "Rauhassa kömmitään tuolla lumihangessa, Emäntäkin taas jaksaa."

    VastaaPoista