maanantai 9. lokakuuta 2017

KYLILLÄ PYÖRIMÄSSÄ

"Mulla on ollu sellaset VILLIT VIIKOT meneillään. Emäntä on nostellut monta kertaa kättä ottalleen ja huakassu ääneen oumaiguud oumaiguud."

 "Päästin tossa kunnon pikajuaksut talon päästä päähän ja keskellä taloo sitten vähän jarruttelin. 
Niinkun näätte.
 Välillä tein ikäänkuin kaartaen pikakierroksen ja loikkasin halaileen Emännän sohvatyynyjä. Koko vartalolla.
Aika monta kertaa  pääsin päikkäreille terassini pöydän alle..."
 

" Emäntä viritti ompeluvehkeitään syksyisiin toimiin ja  korjas mun leppäkertun. Kesti melkein minuutin ennenkun sen sain entiseen kuasiin,  eli sain täytteet pilkistään saumojen välistä."
 
"Saman kohtalon meinas kokee yks´tyyny, mutta sitä en saanu purettua vaikka kokeilin monta kertaa."

 "Emäntä oli värkänny ittelleen muutaman uuden patalapun je ennenkun se sai ne nostettua yläilmoihin mää sain pelastettua omaan käyttööni niistä pari. Ei ne sitten muille enää kelvannukkaan."

 "Kun keskiviikkona oli illansuu, niin  Emäntä riisu melkein kaikki vaatteensa vaikka ei ollu yö tulossa ja sano mulle, että mennään kylpyyn. Jaa me?! Mua Emäntä sillä tarkotti, ei itteensä.
Oon kyllä tottunu kylpijä, mutta tällä kertaa mun piti nostaa ylähuulta niin ryppyyn, että ylähampaat näky ja kurkkuäänenkin päästin kun Emäntä meinas ruiskuttaa mun märälle turkille jotakin ainetta. Mää oon saanu inhon ruiskupulloihin kun oon joutunu haistaan niissä etikkaa....
Sen kummempaa siitä ei seurannu kun Emäntä heti hokas, että mää luulin sitä shamppoopulloo etikaks. Emäntä laitto sitä ainetta käsiinsä ja anto mun haistella ja niin mun ylähuulikin meni taas tasaseks. Eikä enää tarvinnu rypistellä.
Mut pestiin ja puunattiin kun torstaina oli mun rokotuspäivä.
Hyvin pärjäsin tutkimuksissa eikä piikitkään tuntuneet. 
Vaaka näytti 54 kiloo. Jess!
Kylämarketin pihassa odottelin Isäntää kun se lupas tuoda mulle herkkuja. Mulle sopis toi parkkipaikkakyttääjän rooli, oli siellä niin miälenkiintosta seurattavaa. Tarttee tulla toistekkin."
"Lauantai vasta jännä päivä olikin. Mut vietiin elämäni toisiin mätsäreihin. Ne oli ihan meidän kylällä, Ruokakeitaan ja Tokmannin pihassa. "

"Mua händlas opiskelukaveri Belindan Emäntä. Velipoika Dantekin oli mukana. Ollaan yhtä isoja ja komeita, me veljekset."

 "Emäntäkin joutu mua kehässä juaksuttaan ja mentiinkiin niin kiivaasti, että Emännällä pyäri myssykin vinoon. Toi lavaesiintyminen on mulle maalaispojalle vähän jännää touhua enkä ihan sitä hallinnu niinkun pitäis, mutta sain kuitenkin kokemusta ja herkkupussin kotiin viätäväks`."
 " Kotipihassa sitten rentouduin kunnolla ja tein omatoimilenkin takapihalla.Tää on mun elämää."

                              " Syksyisin terveisin Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen- Kukkaro"
                              "Voikaa hyvin!"

15 kommenttia:

  1. Sulla sitä sattuu ja tapahtuu. Komea olet ja melkoisen painavakin. On siinä emännällä taluttamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Normaalilenkkitalutus sujuu mallikkaasti, mutta annas olla kun lajitoveri -iso tai pieni- tulee vastaan. Emäntä on joutunu kiaputtaa ittensä ja mut lähikoivun ympärille...Jäisiä polkuja odotellen..."

      Poista
  2. Voi Jymy tuota sinun elämäniloa ja intoa..♥ Siinä matonreunat menee äkkiä rullalla kun otat vauhtia:) Komeita tosiaan olette Danten kanssa..hyvä että sait herkkupussin,minä olisin kyllä antanut ykköspystin!!♥ Rapstuksia kovasti ja kerrohan kotiväellä paljon terveisiä ja mukavaa syksyistä viikkoa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sadepäivät kasvattavat energiaa ja hyppyjen korkeutta ja loikkien pituutta. Siinä vihje Suomen olympiavalmentajille. Ulkona puramme energiat pitkillä lenkeillä ja jalkapallon pelaamisella. Me ollaan joukkue, Emäntä ja minä. Saa Emäntäkin hikiliikuntaa joka päivä.

      Poista
  3. Vauhdikasta menoa! Onneksi emäntäsi on varmaan rauhallinen, niin tasoittaa vähän sinun innostustasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Osaan tota vartaloani käyttää, vaikka iso olenkin. Emäntä on niin kokenu nuorten poikien kasvattamisessa (omia neljä ja nyt jälkipolvipoikanuorukaisia kolme), ettei se munkaan hommista hötkyile."

      Poista
  4. Ihana, tämän lukemisesta tuli hymy huulille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Kyllä tota Emäntääkin naurattaa vaikka se joskus noilla kiälillä puhuukin kun mua katselee."

      Poista
  5. "Tää on tätä mun villiä nuaruuttani, kyllä te ymmärrätte! Mää oon kuulemma ilmaisultani lahjakas, ja käytänkin siinä sellasta kokovartalotaktiikkaa, että varmasti menee viesti perille."

    VastaaPoista
  6. Ihanan virkistävä postaus, kiitos tästä, piti lukea vielä toisenkin kerran. Kertakaikkisen ihana Jymy. Iso poika se jo on - 54 kg!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Omille töille ei tahdo sisällä riittää keskittymisaikaa kun tuo pahnanpohjimmainen ottaa tilansa. Hyvä niin -oikeasti.

      Poista
  7. Komea vellospari! Elät nyt Jymy kiireistä nuorenmiehen elämää. "Maailman pihamaat, suuret ja loistokkaat, eivät voita kotipihaa milloinkaan."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikein oivalsit, Sinä maailmanmatkaaja, -eivät voita kotipihaa milloinkaan!

      Poista
  8. Jymy, monessa mukana! Siinä sulle mainoslause :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Sinä sen keksit, mitähän tarjoaisin, lämmikettä kolottaville jaloille ainakin.Palveluksia tarjotaan, wuhwuh!"

      Poista