maanantai 25. joulukuuta 2017

JYMY VIETTÄÄ JOULUA


"Kuinkas teillä tää joulu on sujunu? 
Mää oon nyt viättäny elämäni toisen joulun. Emäntä (ja joku muukin) luki vanhasta blogista mun viimevuotisista joulutouhuista. Siitä, kun kaadoin kuusen kuusi kertaa. 


Nyt en enää sellasiin hullutuksiin oo ruvennu, ne on jo mennyttä aikaa mun  elinkaaressani.
Vähän tota nuuhkasin ja annoin olla. En edes takajalkaa oo sen juurella nostanu vaikka pihakuusille niin teenkin.



Meillä käytiin tahtojen taistelu kun mua yritettiin taas pukea tontuks. Ei onnistunu, siitä pidin hyvän huolen. 
Emäntä puki ittelleen omat tonttuvermeet ja pisti Isännän ottaan meistä joulukuvaa. Tossa yks otos.



Emäntä makaa mun päälläni etten karkais.
Toikaan idylli ei kauaa kestäny, kun siitä pomppasin ylös niin sai tonttulakki kyytiä. Ei mulle toista kertaa sitä päähän panna. Ainakaan tota lakkia.



Noi aikuiset laulaa, että pöydän alle veitikkaiset rientää, mää veitikka menin kuusen alle ja tutkin yhden paketin. Ei siinä ollu kun villasukkia, mutta Emäntä riamastu siitä kun olin repiny sen ittetekemän hianon lahjapussin. Mistä mää sen tiäsin...



Aattona meillä oli vaan vähän väkee vaikka paljolta se näytti kun oltiin kesähuoneessa kynttilänvalossa ja ikkuna heijasti meidät tuplana. Eli ikkuna näytti tusinaa.
Mää sain lahjaks uuden sinisen sian, olikohan se paleltunu kun Emäntä oli kääriny sen villasukkaan? Sitä sikaa mää  sitten laulatin koko aattoillan.

Emäntä oli päättäny, että kyllä musta se tonttulakkikuva otetaan, vaikka mää olisin mitä muuta mieltä. Miniän se määräs kuvaajaks`. Tossa muutama otos.
                                                                                                     



 Kuten voitte havaita, mulla ei ole eikä tule päähäni tonttulakkia, tonttuilkoon mun puolestani Emäntä.


Sain ajanvietteekseni tuoreen luun. Siitä taas seuras se, että mulla oli aika usein asiaa ulos, jouluyönäkin. Tänään oonkin piimä ja pilleripaastolla. 

Emännälle on kehittyny bernipoikien lukutaito. Emäntä tietää, että mää aina ulosmennessä siappaan jonkun esineen ulkoileen kanssani. Yhtenä iltana se oli Emännän saapas. En muistanu sitä heti tuoda sisälle ja kun muistini virkisty, niin aloin seisomaan portin eteen. Ei auttanu hiljaa seisominen, kukaan ei avannu porttia, piti päästää kunnon haukku, tai pari. Isäntä mua kielteli, mutta Emäntä ymmärsi kun oli ikkunasta nähny, että sen saapas seisoo yksinään hangessa. Hain sen saappaan takasin eteiseen ja sain Emännältä "hyväpoikahyväpoika" kiitosta ja lihapullan.



 Emännän kanssa ollaan tänään lenkkeilty takapihan hangissa, lunta on enemmän kuin Emännän saappaanvarsissa pituutta tai mun jaloissa. 



Mun joulu on tähän mennessä sujunu oikein hyvin, kuinkas teillä?

Terveisin Jymy-Jami Sulonpoika Myttynen-Kukkaro (os Maroussia Valente)

12 kommenttia:

  1. Kyllä sinulla Jymy on mahtava ja hyvähermoinen isäntäväki (palveluskunta). Olet aika nopea liikkeissäsi ja ajatuksenjuoksultasi. Tälläiset vanhat muorit kuten minä ei taitaisi pysyä perässäsi. Hyvää jatkoa.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Jymy! On se hyvä, että sinä huolehdit lukijoiden nauruhermojen venytyksestä. Jatka samalla tavoin tulevakin vuosi.

    VastaaPoista
  3. Kiva lukea Jymy sun joulustas. Täällä on yksi samanlainen koirakiusaaja, kun sun emäntäs on. Ihan pakko oli pukee tonttulakit Hanille ja Topille. Ku joulu on vaan kerran vuodessa <3. Jatka Jymy meidän viihdyttämistä tulevanakin vuonna. Hyvää tapania teille kaikille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Kiitos vaan, Koirakiusaaja, mikä teidän rotua oikein vaivaa kun pitää meille niitä tonttulakkeja väkisin päähän vääntää. Ne joilla se suosista päässä pysyy on varmaankin puoliksi nukutettu. Kiitos, hilpeitä Tapaninajeluita teidänkin joukkueelle."

      Poista
  4. Hyvä, että kuusi pysyi pystyssä. Ei se tonttuilu aina maistu... Mukavaa tapaninpäivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sitä samaa! Koiralla on hyvä muisti, kuusi oli jo tuttu juttu huoneen nurkassa. Teinikoiraa ei enää kiinnosta valokuvassa poseeraaminen.

      Poista
  5. No, hyvä Jymy-Jami, ett palautit emännän saappaan, se oli miehen teko! Ei meilläkään kissat eikä Elmo saaneet tonttulakkia päähänsä, vain Sofia-tyttö 6 v :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jymy on ottanut opikseen: tavarat paikoilleen ja lelut talteen.

      Poista
  6. Hihii, ihana joulupostaus. :D Mukavaa loppuvuotta! <3

    VastaaPoista
  7. Kiitos, samoin Sinulle! Jymy osaa järjestää näitä kivoja? tuokioita...

    VastaaPoista